Babbeltje? Hulp? Of info nodig?

  • 27 maart 2020

Hoe hou je jezelf sterk? Hoe vraag je hulp voor concrete problemen? Hoe geef je hulp? En waar haal je je informatie? Herken je deze vragen? Westerlo biedt hulp met de babbellijn, de hulplijn en de infolijn!

Westerlo belt alle 80-plussers

Medewerkers van Westerlo belden meer dan duizend thuiswonende 80-plussers op om te vragen hoe het met hen gaat en of ze eventueel hulp nodig hebben. Hulpvragen worden doorgespeeld aan het vrijwilligersplatform Westerlo Helpt. De coördinatie van deze belactie gebeurt vanuit Lokaal Dienstencentrum TerHarte.

Babbellijn 014 53 87 81

Nood aan een babbeltje om de eenzaamheid te doorbreken, om het te hebben over vandaag en morgen? Op het telefoonnummer 014 53 87 81 van Projecthuis De Dreef kan je terecht bij Ilse en Greet en hun vrienden en collega's. Elke dag, 7 op 7, van 8 tot 20 uur!

Westerlo helpt!

Wat kan je doen om andere Westerlonaren te helpen tijdens de coronacrisis? En wat moet je doen als je zelf hulp nodig hebt bij concrete vragen en problemen? Westerlo helpt! brengt mensen bij elkaar.

  • Ik wil helpen!
    Help de mensen in je directe omgeving zoals buren, familie en vrienden. Steek bijvoorbeeld een kaartje bij je buren in de bus. Zo weten ze dat ze op jouw hulp kunnen rekenen. Je kan je ook kandidaat stellen als vrijwilliger op Westerlo helpt! Op die website zie je meteen waarvoor we vrijwilligers zoeken.

pdf bestandKaartje voor de buurman (143 kB)

  • Ik heb hulp nodig!
    Boodschappen doen, eten brengen, medicijnen brengen, sociaal contact... Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen. Stel je hulpvraag op Westerlo helpt!. We behandelen je vraag vertrouwelijk.

Infolijn 014 54 75 75

Bij de gemeente kan je telefonisch en per e-mail terecht op 014 54 75 75 en info@westerlo.be, 7 dagen op 7, van 8 tot 20 uur. Via onze Facebookpagina Gemeente Westerlo kan je infovragen via Messenger stellen. Die vragen beantwoorden we ook buiten die openingsuren. Alle info verzamelen we ook op deze website.